miércoles, 15 de febrero de 2012

Los riesgos de catalogar a un NESE

A través de un PT (sí, esos a los que tengo tanta tirria xD), pero un PT de los buenos, de los que trabajan y preparan material, he podido leer un artículo del Diario de Mallorca que se titulaba de la siguiente manera: "Las presuntas dislexias: consecuencias negativas de un falso positivo". Este artículo reafirma mi visión sobre este asunto, que ya ofrecí, no sin polémica, en el post ¿Qué es un NESE?

Aquí lo podéis leer en catalán:

http://medias.diariodemallorca.es/suplementos/2012-02-21_SUP_2012-02-15_00_45_13_diariescola-15.pdf

Lo que más me ha gustado ha sido la puntualización de que muchos padres buscan en el diagnóstico una justificación a los malos resultados de sus hijos y que, cuando se busca algo a toda costa, se hace lo posible y lo imposible por encontrarlo. Sobra decir que podéis usar la sección de comentarios para dar vuestra opinión al respecto.

3 comentarios:

  1. Yo ya conteste a tu anónimo en el anterior comentario sobre los NESE, y mi hermana piensa como tu, y ella es PT con titulo, estudio para eso por vocación así que ella sabe de que va, y tienes toda la razón del mundo. Un saludo

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  2. He de dir que el teu post ¿Qué es un NESE? m'havia decebut un poc (bastant), més que res per que jo soc PT (i AL) i no ens deixes en bon parer, però sobretot pel fet de mantenir una visió molt estanca de l'atenció a la diversitat. M'alegra que hagis canviat d'opinió.

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    1. S'ha d'entendre que aquest bloc em serveix per posar-hi el que em ve de gust en cada moment i les meves opinions. No crec que tengui una visió estanca de l'atenció a la diversitat, però sí que crec que està molt mal plantejada i que se'n desprofiten els professionals (no entraré ara a jutjar a ningú). Crec que, modèstia a part, sóc de les professores que més AD real fa, tot i que després en despotriqui. Jo em quedaria amb els fets, i no amb les paraules. Un altre dia ja parlarem de les AL. Trob que han de fer funcions que no els pertoquen i que, per mor de criteris de centre o de conselleria, han de deixar de banda funcions essencials de logopeda per atendre altres coses que podrien fer altres professionals. Serà que no hi ha alumnes amb trastorns de llengua per a donar-vos prou feina! Mil gràcies pel teu comentari, totes les opinions són benvingudes!

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